Saturday, April 17, 2010


این بادی که در کوچه میوزد
این بادی که مرا به کوچه‌های گمنام تو میاورد
روز اول را پیوند زد
و پیوسته وزید
گفتم: جای دوری نمی روم
چند خیابان پایین تر
این چادر جای دوری نمی‌رود
تنها کشیده میشود
 میان این همه خیمه

کشیده که شد گلویم
نه ! نترس
فریاد نبود
من را میان دست هایم جا گذاشت
گفتم
همین حوالی زندگی‌ می‌کنم
گاهی‌ بیا سراغ ما
خندیدی
و باد از روی شانه‌‌هایم وزیدن گرفت
گرفت
تا لا به لا ی بودم
بوی گس دهد
یادت هست
همین چند سال پیش بود
که گفتی‌
حرف‌ها یت بوی گسی‌ میدهد
بویم که طعم شد
پا به پای حرف‌هایم رفتم
تا این کوچه
که پیوسته باد میوزد در آن
گفتی‌
گاهی‌ خبری بده از روزگار
آخر مگر نمیدانی
روزگار خبر‌هایش را در خورجین پدر
 پنهان کرد و رفت
...
بنا به گفتگو بود
چه کنم اما
حنجره ام مایل است جاری شود
نمي ايستاد به پای خویش
تا کلمه بیرون جهد
مدام می‌گوید جهاد من
 جاری شدن است
از این رو است که این روز ها
شبیه دختران سکوتم
شبیه مادرم
شبیه گبه
 وقتی‌ به آب سپرده شد

6 comments:

Unknown said...

تبریک تبریک تبریک ـ علیرضا

Unknown said...

ورودتان را به دنیای پویای نت خوشامد می گویم
امید که بیشتر بخوانمت و ببینمتان در عرصهء آفرینش کلمه
ارادتمند - حسین

صبا صاد said...
This comment has been removed by the author.
صبا صاد said...

سلام

شعري كه كذاشتي بازتابش در من جنين بود:د

شعر لحني بسيار محزون و تيره دارد... گويي راوي خسته و تسليم نشسته ، با آوايي محزون و جشم هايي خيره به هيج جا ...فضايي بسيار منفعل، تيره و ياس آور رو به من منتقل كرد... گذشته از فضاي كلي شعر تركيب هايي از كلمات براي شخص من جذاب هستند مثل:د

کوچه های گمنام تو
من را ميان دست هايم جا كذاشت
روزكار خبرهايش را در خورجين بدر
پنهان کرد و رفت
حنجره ام مايل است جاري شود
تا كلمه بيرون جهد

بند آخر رو خيلي دوست دارم ...تركيبات موجزهستند. و به ويزه اين قسمت:د

شبيه دختران سكوتم
شبيه مادرم
شبيه كبه
وقتي به آب سبرده شد...د

خلاصه بكم
من در تركيبات ايجاز مي بينم. به كمانم بايد بيشتراز اين شعر بكي
حزن و ياس محصول جشمكيري در "ايشتار كيت" داشته اند

حروف فارسي رو نمي تونم تايب كنم ..نمي دونم مشكل از سيستم من يا تنظيمات وبلاك شما ..به هر حال حروف نزديك رو نوشتم ..كمي زحمت براي ذهني كه مي خواند و البته دستي كه تايپ مي كند. به نظرم كامنت كذاشتن در اين سايت كمي دردسر سيستماتيك داره. مشكل فونتهاي فارسي و همجنين لزوم انتخاب بروفايل براي ارسال كامنت، ماجرا رو براي آدمهاي امروزي دركير با ثانيه ها غامض مي كند
صبا

Saba said...
This comment has been removed by the author.
Saba said...

تبریک عزیزم. شعرهم بسیار زیبا بود

Post a Comment